Drzewa PDF Drukuj Email

Drzewa


Drzewa produkują tlen, dają cień, chronią przed erozją ziemi oraz wiatrem, są schronieniem dla wielu gatunków ptaków.....

 

Dzień dobry Państwu,

Zaniepokojona wycinką pięknych drzew wzdłuż ulicy Krakowskiej w stronę Bulowic zapytałam na jednej z sesji jaki jest tego powód. Dostałam odpowiedź że ta wycinka leży w gestii Krajowego Zarządu Dróg i nas nie pytał nikt o zdanie. Szkoda skoro te drzewa rosły na terenie naszej Gminy.

Chciałam jednak trochę pogłębić temat i sprawdzić jak wyglądają procedury wycinki i przycinki drzew na terenie naszej Gminy i wystosowałam następujące pismo do Wydziału Przedsiębiorczości i Ochrony Środowiska:

Tekst pisma i odpowiedź zamieszczam poniżej.

Ewelina Rycerz-Kucybała



 

Komentarze  

 
#9 marakesh 2015-05-04 09:21
Cytuję Ewelina:
dzień dobry,
Moje działania maja na celu pilnowanie aby nie wycinano drzew bezsensownie jak to miało jeszcze miejsce kilka lat temu i trzymać rękę na pulsie.


Zgadzam się z Panią całkowicie. Problem tylko w tym, że to gmina ogłasza przetargi na wycinki i pielęgnacje drzew a szczególnie tych wiekowych i ktoś je wygrywa bo dostał 100 punktów.Należy się raczej przyjrzeć pracy firm wykonujących prace pielęgnacyjne na tych wiekowych drzewach, bo w przetargu dominuje cena za usługę a nie zawsze fachowość. Z reguły firmom wykonującym takie usługi chodzi o pozyskanie jak najwięcej ilości tzw. bioomasy która jest później zrębkowana i sprzedawana z niemałym zyskiem przez te firmy. Oczywiście wszystko zależy od warunków przetargu, ale z reguły firma wykonująca ma po sobie posprzątać i odkupić drzewo lub biomasę. Na szczęście w Kętach nie jest aż tak źle w tym temacie, ale w okolicach Krakowa stało sie to prawdziwym problemem. Popieram Panią
Cytować
 
 
#8 Krzych 2015-04-16 08:13
A mi się wydaje, że rozchodzi się o to, że taka wycinka powinna być mimo wszystko skonsultowana z gminą, jak by nie było drzewa są na terenie gminy. W drugą stroną, jeżeli chce się cokolwiek załatwić w ZDK, nawet najmniejszą pierdołę, to trzeba nie wiadomo ile pism pisać i modlić się, żeby naszą sprawę załatwiał jakiś "normalny" urzędnik.
Cytować
 
 
#7 Krystian 2015-04-15 21:25
Szanowny Panie man, pisze Pan o wiekowych drzewach, a jakie to ma znaczenie? Czy zdaje sobie Pan sprawę z tego że im starsze drzewo tym jest mniej przewidywalne i ewentualnie bardziej kłopotliwa jest jego wycinka bądz przycinka. Może ktoś z KZD postanowił pozbyć sie problemu póki można to zrobić w miarę lekkim kosztem bądz póki nie jest na to za póżno?
Odpowiem również na zadane przez Pana pytanie: nie, nie powinniśmy burzyc zabytków tak samo jak nie powinniśmy wycinać drzew-pomników przyrody a te omawiane nimi nie były.
Cytować
 
 
#6 Krystian 2015-04-15 21:12
Szanowna Pani Ewelino, mam nieodparte wrażenie że chiałaby Pani jako radna, żeby skrupulatnie kontrolowano, kto i co wycina, przycina na działkach nie należacych ani do Urzędu Gminy ani do podlegających jemu podmiotów. Nazywa to Pani trzymaniem ręki na pulsie jednocześnie zaznaczając że nikt Pani nie pytał o zdanie w sprawie wycinki na terenie KZD.
Moim zdaniem Pani celem jest mieszanie się do nie swoich spraw. Nie chcę żeby, abym mógł wyciąć drzewo na swojej ziemi musiał się przed kimkolwiek tłumaczyć. Co więcej, obecne prawo obejmujące omawiane zagadnienie jest już wystarczająco idiotycznie restrykcyjne. Za wycinkę jednego drzewa na swojej ziemi bez zezwolenia, można nałożyć wielotysięczną nawet karę, JAKIM PRAWEM?!
Wspomina Pani o jakoby bezsensowności wycinek. Wyciąc drzewo to nie podpalić trawę i patrzec jak sie pali, to ciężka i co by nie było niebezpieczna praca i chyba każdy kto się za to zabiera przemyśli koniecznośc takiego zabiegu.
Cytować
 
 
#5 Patriota 2015-04-15 19:43
Cytuję man:
Panie Patrioto, znowu musze się wtrącić. Drzewa przy drogach, a już szczególnie takie drzewa nie mają nic wspólnego z gospodarką leśną (drzewną) i argument, że drzew nam przybywa też jest chybiony. Nie zawsze rosną tylko po to, aby robić z nich płyty wiórowe. Często są po prostu piękne. Dla porównania: nikt nie zaprzeczy, że przybywa w Polsce domów, często nowoczesnych, ale szkaradnych, udających jakieś dworki... Czy w związku z tym powinniśmy burzyć te zabytkowe?

ARGUMENT, ŻE DRZEW PRZYBYWA NIE JEST CHYBIONY, Proponuję poczytać na ten temat. Porównanie do starych domów raczej chybione, wygląd domów to rzecz gustu, patrzy Pan tylko i wyłącznie przez swoje spojrzenie. Chcę cały czas wskazać Państwu, że nie tędy droga, proponuję zająć się poważnymi tematami.
Cytować
 
 
#4 Patriota 2015-04-15 19:37
Cytuję Ewelina:
dzień dobry,
Moje działania maja na celu pilnowanie aby nie wycinano drzew bezsensownie jak to miało jeszcze miejsce kilka lat temu i trzymać rękę na pulsie.

Skoro już tak bardzo chcemy się czymś zajmować to raczej proponuję dziurami w drogach po zimie, porządkiem na ulicach i chodnikach, czym zajmuje się straż miejska, czy mamy miejsca parkingowe, co robi młodzież wieczorami, etc. - nie jest rolą radnego pilnowanie wycinki drzew !
Cytować
 
 
#3 man 2015-04-15 10:00
Panie Patrioto, znowu musze się wtrącić. Naprawdę nie rozumie Pan, o co chodzi? Chodzi o wiekowe drzewa, które stały m.in. w bezpośrednim sąsiedztwie zamkowego parku i tworzyły z nim całość. Myślę, że zupełnie uzasadnionym jest pytanie Pani Eweliny o to, po co się je wycina (albo nieumiejętnie przycina), i czy to konieczne. Drzewa przy drogach, a już szczególnie takie drzewa nie mają nic wspólnego z gospodarką leśną (drzewną) i argument, że drzew nam przybywa też jest chybiony. Nie zawsze rosną tylko po to, aby robić z nich płyty wiórowe. Często są po prostu piękne. Dla porównania: nikt nie zaprzeczy, że przybywa w Polsce domów, często nowoczesnych, ale szkaradnych, udających jakieś dworki... Czy w związku z tym powinniśmy burzyć te zabytkowe?
Cytować
 
 
#2 Ewelina 2015-04-15 08:45
dzień dobry,
Moje działania maja na celu pilnowanie aby nie wycinano drzew bezsensownie jak to miało jeszcze miejsce kilka lat temu i trzymać rękę na pulsie.
Cytować
 
 
#1 Patriota 2015-04-14 20:21
No fajnie ale co z tego, pisma przeczytałem - czy po ich lekturze jestem szczęśliwszy. Akurat w Polsce gospodarka drzewna jest jednym z najlepszych efektywnie działów gospodarki. Drzewostanu w Polsce przybywa od wielu lat. Jaki cel miało to pismo ? Co Pani zamierza, co planuje, co z tego wynika ? Może jednak warto się zająć czymś innym, czymś co nie działa poprawnie, co nie ułatwia życia mieszkańcom gminy. Ekologię popieram, ale mądrą, a ekologów nie lubię, ponieważ robią z igły widły.
Cytować